marți, 27 aprilie 2010

Placinta cu urda si marar

Este o reteta propusa pe forumul culinar.ro de catre Poca...si pentru ca am fost in Romania in vacanta, mi-am adus si 1kg de urda, special pentru aceasta placintuta minunata...bineinteles ca ne-a mai ramas si de cateva portii cu mamaliga si ridichi:).
Ce ne trebuie pentru prepararea ei:
Foi: -300 grame faina
-200 grame margarina(eu am pus unt)
-100 grame zahar
-2 galbenusuri
-1 lingura smantana
-1 plic praf de copt
-1 lamaie.
Umplutura: -500 grame urda
-6 linguri zahar
-1 legatura marar
-2 oua
-2 linguri gris
-1 plic zahar vanilat.

-Topim untul, adaugam coaja de lamaie, zeama de la o jumatate de lamaie si amestecam cu celelalte ingrediente pentru foi.
-Amestecam bine, apoi lasam deoparte pana preparam umplutura. Aluatul nu este unul legat, asa ca o sa va dea ceva bataie de cap:).
-Dupa ce umplutura e gata, intindem 2 foi si le asezam in tava cu ajutorul unei hartii de copt. Intre ele asezam umplutura.
-Pentru umplutura tocam mararul si il amestecam cu celelalte ingrediente.
-Coacem la 175C, 35 de minute. Dupa ce o scoatem, o lasam putin sa se raceasca, apoi o pudram cu zahar pudra.
Foarte gustoasa!

16 comentarii:

Cool Chic Style Fashion spunea...

hai un blog molto bello, complmenti ciao a presto

Anonim spunea...

iulia arata super, imi ploua in gura...

furnicuta boscodina spunea...

ai nevoie de o musca-n lapte? eu pic oricum :)

stii de campania"sfoara-n tara"? no , ca am ridicat-o si la rangul de campanie . esenta: gospodinele din blogosfera isi fac cadouri. Ce , cum , unde si cum gasesti pe blogul meu la categoria "d'ale boscodinelor- sfoara-n tara". daca iti face placere , te asteptam cu bratele deschise. O zi superba si scuze pentru bruiaj :)

Tavi spunea...

Incepand cu data de 1 iunie 2010, Bucataria lui Tavi impreuna cu Angst si Jurnalul National organizeaza concursul culinar “Gateste cu Tavi”.

Mai multe amanunte pe http://www.all-food.ro/concurs/

Mi-ar face mare placere sa participi!

Tavi

Mary Bergfeld spunea...

These really look beautiful. With the help of the Google translator I was able to make my way through many of your earlier posts. You have lovely recipes and your posts are nicely written. I'll be back as often as I can. Have a wonderful day. Blessings...Mary

Bucataras spunea...

La multi ani, Iulia! Sa fii sanatoasa, iubita si sa ti se implineasca toate dorintele

Monica spunea...

Minunata prajiturica ta. Pacat ca aici nu gasesc marar...ar trebui sa trag si eu o "fuga" in Ro sa-mi aduc un pic.

MONONOKE KITCHEN spunea...

arata de vis! cel putin mararul care se "intrevede" din umplutura e de milioane!

Edith spunea...

Superba placintica! Ti-a iesit taare faina :)

Danutza spunea...

Frumos blogul tau si plin de delicii!

pansy spunea...

desi nu sunt eu fan urda,placinta arata minunat si te baga in pacat !de poze ce sa spun !te invit si eu la mine pe blog,poate facem schimb de link-uri

Unknown spunea...

Stefania, multumesc mult!

Iustina, poftim la o bucatica din partea casei;) !

Boscodina, ma bucur ca m-ai anuntat de asa ceva, dar din pacate momentan nu am timp prea mult la dispozitie si cred ca voi spune pas! Va urez succes si distractie placuta! Astept sa vad ce cadouri primiti!

Tavi, din pacate aceeasi poveste: timpul care nu ma lasa deloc! Imi pare foarte rau, dar poate data viitoare voi fi mai pe faza!

Mary, thank you very, very much!

Bucataras, multumesc din suflet si ma bucur ca nu m-ai uitat!

Dolce, imi pare rau ca nu se gaseste marar si pe acolo! Mai bine iti iei seminte din Ro si iti plantezi acasa ca sa ai mereu proaspat sau daca nu, din congelator!

Mononoke, ma bucur tare mult k iti place mica mea realizare:)! Te pup!

Edith, multumesc! Stii doar ca aprecierile care vin din partea ta, imi fac cinste! Te pup cu drag!

Danutza, multumesc! Ma bucura faptul ca iti place micuta mea casuta!

Pansy, cu mare drag! Chiar acum te voi adauga in listuta mea!

Crema de zahar ars spunea...

Arata foarte bine. Felicitari. Eram in cautare de retete cu urda cand am dat de blogul tau. Am s-o incerc si eu.

Unknown spunea...

Multumesc draga mea! Sa o incerci ca e tare, tare buna!

Rhessa spunea...

The dishes makes my mouth water...
best moisturiser,
best facial moisturizer,
dry skin lotion

Unknown spunea...

Thank you Rhessa!