marți, 5 octombrie 2010

Prajitura cu ciocolata si visine

 

Este cea mai buna prajiturica cu ciocolata pe care am mancat-o pana acum. Este fina si nemaipomenit de buna! Va recomand reteta cu drag!

BLAT: 
6 albusuri, 3 galbenusuri, 180g zahar, 120g faina, 2 linguri cacao, 75 ml ulei, 1 pliculet praf de copt.

CREMA:
 350ml frisca lichida, 150g zahar pudra, 70g unt, 100g cacao, 200g ciocolata simpla, 200g visine din compot, fulgi de ciocolata pentru decor.



 

Pentru blat, bati albusurile cu zaharul si un praf de sare pana compozitia devine tare ca la bezele. Adaugi peste albusuri, galbenusurile batute treptat cu uleiul. Amesteci faina cu cacao si praful de copt apoi o incorporezi usor in compozitia de oua. Torni amestecul in tava unsa si tapetata si dai la cuptor, la 170C, 30 de minute. Din cand in cand, aplici testul cu scobitoarea.
Este cel mai bun blat pe care l-am mancat vreodata. Sa aveti grija cu el deoarece se poate rupe foarte usor!



 

Pentru crema, pui intr-o cratita zaharul, untul, asezi pe foc mic si amesteci pana se topeste si da in clocot. Dai deoparte, adaugi cacaua, ciocolata si amesteci pana se topeste ciocolata. Lasi sa se mai raceasca un pic, apoi adaugi frisca batuta. Lasi sa se raceasca mai bine, dupa care torni jumatate din compozitie peste blat, adaugi visine fara samburi si scurse, iar la final, pui restul de crema. Ornezi cu visine si fulgi de ciocolata.
O dai la rece cel putin 2 ore inainte de momentul servirii.






Enjoy!


28 de comentarii:

diamond spunea...

wow, arata de milioane... mi-ai facut o pofta maxima :D

Petite Foury spunea...

Wooow, cum arata! Super! Multam de reteta, dar mai ales de pozeee

Andreea spunea...

Iti dai seama in ce pericol ne-ai pus pe toate cu prajiturica asta, nu? :) Arata divin, iar gustul cred ca este taaare pacatos! Nici macar nu vreau sa ma gandesc! Vreau doar sa o vad la mine in farfurie! :) Si asa va fi! ;)

pansy spunea...

arata tare apetisant!

maria mihalache spunea...

Cat de bine arata........sunt convinsa ca este un deliciu.
O zi buna!

maria mihalache spunea...

Cat de bine arata........sunt convinsa ca este un deliciu.
O zi buna!

Poppy spunea...

Arata extraordinar de bine! Si ma bucur ca se poate face cu visine din compot si nu numai cu cele proaspete.. pe aici pe unde sunt eu nu se gasesc :/ O voi incerca neaparat!
Felicitari pentru reteta :)

Anonim spunea...

Buna,arata foarte bine prajitura si as vrea sa o fac si eu, dar am o nelamurire, poti sa-mi spui ce dimensiuni trebuie sa aiba tava pentru blat. Multumesc

pansy spunea...

iulia,un binemeritat premiu virtual te asteaptala mine pe blog.

Unknown spunea...

Va multumesc mult pentru aprecieri, fetelor si astept sa o faceti si voi!
Cu siguranta o sa aveti succes;)!

Tava are dimensiunile 36 x 15 cm.

Pansy, iti multumesc pentru premiu! Sper sa am timp sa-l ridic zilele astea.

Liana10 spunea...

Delicioasa prajiturica!

Unknown spunea...

Liana, trebuie sa o incerci! Este delicioasa si te asigur ca vei fi apreciata pentru ea:)! Te pupic!

kla13 spunea...

Buna, este delicioasa prajiturica ta, demult caut o asemenea reteta si dupa ingredientele si modul de lucru, imi dau seama ca este o prajiturica fina si deosebita.

Eu vreau sa fac azi prajitura ta numai ca am o nelamurire....se foloseste si siropul de la compot? Nu treb sa insiropez blaut cu siropul din compot?
Mersi mult!

Unknown spunea...

Salut, Kla! Ma bucur ca prajiturica mea ti-a atras atentia si abia astept sa-mi spui daca ti-a placut:D.
Blatul nu trebuie insiropat deloc! Daca folosesti cantitatea exacta de faina, ai sa vezi ce pufos va fi blatul. Mie mi s-a rupt in vreo 3 locuri dupa ce l-am scos din tava, asa ca sa ai grija.
Pupici si spor la treaba!

Just Love Cookin' spunea...

Buna,Iulia,am dat din intamplare peste blogul tau,si mi-a placut enorm ce am gasit aici.Te voi urmari :) Daca ai timp,te astept si la mine pe blog.Pupici si o Duminica minunata!

Unknown spunea...

Merci tare mult de vizita si ma bucur tare mult ca ti-a placut casuta mea:D! Bineinteles ca o sa te vizitez si eu :D. Te pupic cu drag si te mai astept!

Anonim spunea...

buna,am facut si eu prajitura ta,blatul a iesit super insa crema nu mi-a iesit deloc,zaharul nu s-a topit in unt si a iesit f tare.Am mai pus lapte ca sa o subtiez putin si abia apoi am amestecat-o cu frisca in rest a fost f buna.Daca poti as vrea sa-mi zici unde am gresit dse nu s-a topit zaharul.

Unknown spunea...

Trebuie sa lasi pe foc, amestecand intre timp si zaharul se topeste. Nu stiu de ce ai patit asta...ar fi trebuit sa fie ok.
Felicitari totusi ca ai stiut cum sa repari:)si ma bucur ca ti-a placut!

Anonim spunea...

Blatul a iesit ok, crema dezastru general, zaharul nu s-a topit , am aruncat tot , am reinceput cu zahar pudra , cand am pus cacao si ciocolata peste compozitia de zahar unt s-a ales untul am avut ceva vascos si unt lihid. Precizez ca ingredientele mi-au fost de f buna calitate ciocolata de cuvertura Valrhona si cacao van huten , pacat de ingrediente. Ceva nu e bine la crema asta/

Anonim spunea...

Reteta a aparut in "Click Pofta buna" din luna iulie.

Unknown spunea...

Imi pare rau ca ai dat gres cu aceasta prajitura dar dupa cum vezi, eu nu am avut nici un fel de problema. Parerea mea este ca ori trebuia sa scoti apa din unt ori compozitia de zahar-unt era prea fierbinte. Crema iti garantez ca este exceptionala, numai ca trebuie lucrata cu un pic de atentie.

Unknown spunea...

Draga/dragul meu...nu inteleg acest comentariu...a vrut sa fie ceva din rautate sau ce? Din cate stiu, nu am precizat in reteta ca ar fi inventata de mine. Poate sunt printre noi si oameni care nu isi permit zeci de reviste intr-o luna si consider ca e bine sa fie cineva care gateste dupa anumite reviste si vine in blogosfera culinara oferind retetele celor care nu au o anumita revista, ofera informatii despre acest "dulce" si bineinteles pozeaza preparatul asfel incat oamenii sa poata vedea cum iese.
In fine...cam asta e...si ar fi bine pe viitor sa incetati cu astfel de rautati. Nu este frumos mai ales la adresa unor oameni care vor sa va sara in ajutor, nu sa va vrea rau cu ceva anume!

Anonim spunea...

A fost o simpla constatare,atat si nimic mai mult.
Crezi ca cineva care isi permite un computer si un abonament lunar la internet nu-si permite o revista de 2,5 lei?

Unknown spunea...

Ok atunci.
Normal ca isi permite dar poate vrea sa-si cumpere Good Food si inca vreo 3 alte reviste si nu o mai cumpara si pe asta sau in fine...fel si fel de situatii si poate nu ajunge sa cumpere o revista anume. Eee...altcineva o cumpara, face o reteta din ea si o publica pe blogul personal...normal ca te bucuri vazand o reteta care stii cu siguranta ca iti va place si mai ales ca ai si reteta pentru ea.
Sper ca am lamurit ceea ce am vrut sa zic.
O zi buna iti doresc Anonim!

lucy spunea...

arata extraordinar prajiturica,,trebuie sa o incerc dar am o intrebare, cum se fac fulgii de cioco, merci anticipat
p.s.:azi am descoperit blogul tau, e minunat, am si testat eclerele, au iesit tare frumoase,mi-a ramas ca maine sa fac crema si sa le umplu

Unknown spunea...

Lucy, ma bucur ca iti place micul meu blogulet! Ma bucur nespus de mult pentru ca ai incercat eclerele!
Fulgii de ciocolata eu i-am facut astfel: am topit ciocolata pe baie de aburi, apoi am intins-o pe fundul unei oale:D...sa nu razi dar asa am facut...apoi cu ajutorul unui cutit incepi sa razui ciocolata...nu trebuie sa fie nici moale, nici tare...faci incercari intr-un colt inainte de a incepe sa faci fulgii. Mult succes iti doresc si te astept cu impresii. Pupici!

Gourmet Cupcake Recipes spunea...

Wow! This dessert looks incredible! How gorgeous.

Unknown spunea...

Thank you so much! I am very glad that you like my cake:)!