joi, 27 ianuarie 2011

Eclere


Dragii mei, in acest weekend ne mutam in casa noua asa ca ne vom reintalni pe 4-5 februarie, caci atunci vom avea internet:D. O sa revin cu poze din noua mea bucatarie care este mult mai mare decat cea pe care am avut-o pana acum. Abia astept...hihi:D! Pana atunci va urez toate cele bune si sper din suflet sa incercati aceasta reteta obtinuta de la mama intr-o scurta conversatie pe messenger:D!
Mama, te pup cu drag pentru aceasta reteta, imi este tare dor de tine si te iubesc pentru ca esti cea mai buna mama din lume!!!


Ingrediente aluat:
1 pahar ulei
2 pahare apa
2 pahare faina
7 oua.

Se pune la fiert apa impreuna cu uleiul. Cand incepe sa fiarba se adauga faina si se amesteca repede.


Se ia de pe foc aluatul si se lasa sa se mai raceasca un pic.


Cand aluatul e putin caldut, incep sa se adauge ouale, unul cate unul iar dupa fiecare se amesteca pana e incorporat bine in aluat.


Punem aluatul intr-un sprit de ornat si turnam forme in tava tapetata cu hartie de copt.


Le coacem in cuptorul preincalzit, la foc mic pana sunt gata...umflate si rumenite frumos.


Ingrediente crema:
1 l lapte (1,5 l lapte-pentru cine vrea eclerul cu mai multa crema)
11 linguri zahar
10 linguri amidon
150g stafide
200g unt
rom, vanilie
200g ciocolata+ 4 linguri ulei.



Pentru crema amestecam zaharul si amidonul.


Turnam laptele si amestecam bine, apoi asezam vazul pe foc si amestecam pana incepe sa se ingroase.

Luam vasul de pe foc si amestecam in crema stafidele care au fost tinute in prealabil in esenta de rom si untul. Amestecam foarte bine pana ce se topeste untul. Adaugam esente(dupa gust).


Taiem in doua cojile de ecler si le umplem cu crema.
In cele din urma, dupa ce toate eclerele sunt umplute, topim pe baie de aburi ciocolata impreuna cu uleiul si turnam peste eclere.
Le tinem la rece cateva ore inainte de a fi servite.
Au fost delicioase!




18 comentarii:

Daniela Addario spunea...

Mamma mia, ce pofta mi-ai facut de eclere, ma bagi in pacate si in calorii... Imi place mult si forma care le-ai dat-o si umplutura...

lauralaurentiu spunea...

Iulia draga, ca sa vezi ce potrivire, sa vezi am postat eu azi pe blog: ecler! :-)) Culmea, si reteta e asemanatoare, tot cu ulei si apa chioara (asta e cea mai buna si economica, de fapt ;) ) dar tu i-ai facut mai frumosi, pictati cu ciocolata si spiralati :). Iti doresc spor la mutare si sa te simti bine in noua casa!

mirela spunea...

Tare bine arata,,mmmmm,,,,,o seara frumoasa!!!

Cate spunea...

arata bine eclerele tale, mie imi plac pentru ca nu sunt prea dulci si poti manca multe.
toate bune!

DAVELLA CULINAR spunea...

Ce bine si bunutze arata eclerele tale draga Iulia! Felicitari pentru casa noua, spor la mutat si la aranjat. Pupici si te asteptam sa revii cu retete minunate!

Ioana Marijuana spunea...

Ioooooooi ce bine arata! Pun pariu ca pe cat arata de bine, pe atat e de gustos. L-as incerca si eu...dar am o intrebare. Merge oare cu zahar diet??? Nu pot sa fac cu zahar normal. Milka diet stiu ca este...am vazut. La stafide as renunta sau as pune foarte putine. Dar zaharul...

Liana10 spunea...

Excelente ecleruri...demult n-am mai mancat...vin la tine pt. o portie ;-)

Nina's Art Cake spunea...

Arata foarte bine eclerele tale! Delicioasee! Mi-ai facut pofta! Te pup si ...sa stapaniti sanatosi noua locuinta!

Unknown spunea...

Daniela, ma bucur mult ca iti plac! Pupici cu drag iti transmit!

Laura, gand la gand cu bucurie deci:).Multumesc tare mult pentru urare! Schimbam si casa si orasul:D.

Mirela, ma bucur ca iti plac1 O seara placuta si tie iti doresc!

Caterina si eu daca apuc unul tot imi vine sa mai iau:D.

Davella scumpa mea iti multumesc tare mult! Abia astept sa incerc noua bucatarie...hihi:D!Te pup cu drag!

Ioana, ma bucur ca iti plac eclerele mele. Cred ca ar merge. Eu nu am incercat niciodata zahar din asta dar nu vad de ce nu ar merge.

Liana te astept cu mare drag! Hai incoa sa ne punem pe ele asa cum merita...hihi:D!

Nina, multumesc din suflet! Oricum e inchiriata deci o sa o stapanim doar cativa ani:D.Te pup scumpa mea!

Paradis spunea...

Eclerele sint favoritele mele.Foarte frumoase si perfecte ti-au iesit.Un weekend fain.

janet spunea...

Minunate!Demult nu am mai mincat eclere!Sa ma apuc azi?....vad eu pina la urma la ce o sa ma opresc!
O zi minunata!

Unknown spunea...

Mi-ai facut o pofta teribila de eclere Iulia :))). Nu am mai mancat de un car de ani, ai tai arata asa de buuuni :P
Te pup, weekend minunat!

pansy spunea...

nu te dezminti nici in aceasta imprejurare !esti super !!!!! nu zic ca eclerele n-ar fi la fel

Lia Maria Grozi spunea...

Tare bine mai arata...si mi-ai facut o pofta...

MONONOKE KITCHEN spunea...

Eclerele astea merg direct
la "semne de carte"
si abia astept sa ma infrupt,
sperand c-o sa-mi iasa la fel!

Unknown spunea...

Felicitări pentru mutare! Dar să ştii că totuşi ai un minus de la mine: cum poţi să ne ţii atăta timp doar pe eclere?
Abia aştept să văd noua dotare...

Agenda di Nico spunea...

Arata super! Una dintre prajiturile mele preferate...mi-ai facut o pofta!

Unknown spunea...

Paradis, multumesc din suflet! Pupici!

Janet, daca vreodata o sa te opresti la ele, sa-mi spui daca ti-au placut! Eu ti le recomand cu mare drag!

Isa, ma bucur ca am reusit sa-ti fac pofta cu ele...hihihi:)! Te pupic si eu cu drag!


Pansy, multi pupici draga mea! Esti o dulce!

lia, multumesc mult!

Mononoke, cu siguranta iti vor iesi la fel, poate si mai bine decat ale mele!Te pup!

PLG, iti multumesc! Pai...am lasat intentionat eclerele, adik sa va las ceva bun inainte sa plec in casa noua, nu orice fel de mancare...hihihi:)Am postat deja noua dotare. Sper sa-ti placa!

Nicoleta, iti multumesc mult draga mea! Te pupic cu drag!