luni, 3 ianuarie 2011

Racituri de porc

Departe de casa si tot am obtinut o racitura minunata care ne-a adus aminte cu prilejul Craciunului ce delicatese savuram atunci cand eram aproape de parintii nostri care nu-si mai gaseau linistea pana cand toate bunatatile Craciunului erau gata de servit familiei dar si invitatilor.


1 buturel de porc
1kg piept de porc
3 morcovi
2 cepe
2 pliculete de gelatina
7 catei de usturoi
sare, piper.



Spalam si curatam bine carnea, o taiem in bucatele mai mic, curatam legumele si le punem impreuna la fiert. Apa adaugam cat sa le acopere. In cazul in care se mai evapora, mai adugam apa ca sa fie tot timpul acoperite.


Luam spuma cu ajutorul unei linguri si lasam sa fiarba pana cand carnea se desprinde usor de pe os iar apa devine lipicioasa(se lipeste usor de degete).
Cand e totul gata, scoatem legumele si carnea deoparte.
Gelatina o lasam la inmuiat in putina apa rece.

Aruncam cepele(care au stat la fiert numai pentru aroma:D) iar morcovii ii taiem feliute, si apoi fiecare feliuta o taiem astfel incat sa arate ca o stea...eu aveam chef de joaca :D.


Desprindem usor carnea de pe os si o taiem in bucatele mai mici.
Apoi, asezam intr-o caserola stelutele de morcov impreuna cu cateva fire de patrunjel(pentru decor) , apoi carnea taiata.


Cu zeama ramasa am procedat astfel: am strecurat-o, apoi am pus-o la fiert din nou impreuna cu usturoiul pisat. Am lasat sa dea cateva clocote impreuna, apoi am luat-o de pe foc. O mai lasam cateva minute sa se mai racoreasca, apoi luam cateva linguri de zeama si amestecam cu gelatina pana aceasta se topeste. Turnam amestecul obtinut in zeama cu usturoiul pisat si amestecam foarte bine astfel incat gelatina sa cuprinda toata zeama. Condimentam bine si turnam apoi peste carnea din caserole. Se pastreaza la rece.
Mie mi-au iesit 2 caserole(ca in poza) plus un castronas mai mic.
Foarte buna a iesit!




4 comentarii:

Saloane.ro spunea...

arata foarte bine si nu foarte grasa.

Unknown spunea...

Da asa e...nu a fost foarte grasa iar la gust...absolut delicioasa!

ciprian atena spunea...

ok!iulia am incredere inacesta reteta,desi nu am gatit niciodata racituri!e pentru prima data cind ii fac stiei mele racituri!nota ti-o dau maine!

Unknown spunea...

Salut Ciprian! Sper ca ti-au iesit bine raciturile iar sotia ta a fost incantata.
Inca astept nota :).